Wat als Jezus wifi had?

Wat als jezus wifi had

Dinsdag 3 april toonde de gemeente Oostkamp nogmaals dat het mee is met zijn tijd. Ze organiseerde voor alle ondernemers van Oostkamp een seminar over hoe we digitale gereedschappen kunnen gebruiken om meer verkoop en naambekendheid te genereren.

Prachtige locatie

Een betere locatie voor het ontvangen van ongeveer 50 ondernemers konden we niet bedenken. Onmiddellijk werden we begroet door de sympathieke uitbaters en het prachtige gebouw.

We hebben het hier uiteraard over het nieuwe gebouw van VM-tegels.
Een bedrijf dat toont dat het niet stil blijft staan en investeert in de toekomst. Het gebouw telt 4 verdiepingen, een grote receptie, toonzaal, presentatieruimte (gratis ter beschikking voor bouw/tuinondernemers) en zelfs een fitnessruimte voor de werknemers.

Ook een lekker hapje en drankje ontbrak hier niet!

Het nieuwe gebouw van VM-tegels.

Wie is de moderne klant?

Ook had ik het genoegen om een babbeltje te slaan met de presentator: Kurt Ostyn. Een man met veel jonge en frisse ideeën.
Zonder in onnodig veel detail te gaan toonde hij het belang van de digitale gereedschappen.

Volgens hem is marketing en verkoop in de laatste 10 jaar veel veranderd en daar geef ik hem volkomen gelijk in. De klanten van 2019 zijn sceptischer, strenger en hun eigen expert.

Vervolgens toonde hij aan dat dit niet iets is dat alleen voorkomt bij de jongere generatie, maar bij alle generaties. Zijn cijfers bewezen dat de grootste delen van alle leeftijdscategorieën zich bezighoudt met social media, online media consumptie en onlineaankopen.

Betekent dit nu dat de lokale zelfstandige zijn zaak moet gaan opdoeken en zich overgeven aan de giganten zoals Bol.com en Coolblue?
Helemaal niet! Maar je moet het wel slim gaan aanpakken. Dit doe je met gerichte online marketing campagnes en een duidelijke en moderne website waarop je klanten al hun research materiaal kan terugvinden. Maar we mogen niet vergeten dat vooral het menselijke belangrijk is.

Uit eigen onderzoek zien we dat vele mensen nog steeds nood hebben aan menselijk contact. Men gaat zelfs zo ver dat ze online onderzoek doen en alsnog in hun auto te stappen om naar de winkel te rijden.

Voor hulp met uw online marketingcampagnes kunt u uiteraard ook altijd een expert inschakelen!

Wij hebben alvast van deze seminar genoten en kijken uit naar de volgende editie!

Man gebruikt instagram


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *